1 JANUARI - 2009

jag är sjuk trött och ska snart gå och lägga mig, tänkte bara att jag måste skriva om igår först.

på eftermiddagen trodde jag att min nyår skulle bestå av att sitta hemma, jag var både ledsen, besviken och arg.
men det blev inte det, utan jag gick till bea som tänkt. där även lollo och bella var.

vi sjön singstar, pratade, lyssnade på musik osv. skön stämning och sen kom även eleonor upp.

sen vid 22.30 gick vi till andrei där det var väldigt mycket folk,  som sedan gick till landevi vid 00.00. alla kramades, pratade och önskade gått nytt år till varandra. och jag mådde faktiskt riktigt bra. det sägs att så man avslutar sitt år kommer nästföljande år att bli. hur kände jag mig när året var slut?

jag var där med folk jag tyckte om, samtidigt som jag saknade några stycken. jag hade ögonen för 1 person under hela kvällen, och som faktiskt gav mig uppmärksamhet ibland. jag kunde tagit en chans till något. men jag valde att inte göra det. det var många som fick otur under kvällen, som det hände saker med. men jag hade rätt så bra tur hela kvällen/natten.

skitsamma om sånt stämmer eller inte. jag tycker att vi nu lämnar oss 2008 bakom oss och går över till 2009. jag hoppas att det kommer bli riktigt bra, att jag kommer få gå igenom det med äkta glädje, kärlek, lycka och hopp. jag vet ju att livet inte är så lätt och att det alltid någon gång kommer komma hinder för en och man tänker att nu ger man upp. men det är då man ska kämpa, lära sig hantera det. man ska även se vilka som är äns äkta vänner. dom som stöttar än, och inte bara säger "finns här alltid" men som egentligen bara menar för stunden. eller dom som säger "förstår hur du känner" men som egentligen inte vet överhuvudtaget. för ..sånna som verkligen menar att dom vet vad man känner, dom hjälper en och ger en tips och förslag om hur man ska göra för att må bättre, hjälper till med och av sin egen erfarenhet.


2009 är även såkallade "vänskapsåret" - det var en grej som jag, matilda, bella och lollo kom på i 5an. det finns, kärlek, vänskap, hat. och det går om hela tiden. och även fast jag inte vill tro på det, så brukar det alltid stämma. förra året var ett kärleks år. och jag tror det var det. jag blev kär 2 gånger. och jag fick både uppleva bra och dåliga saker med dom personerna. hösten har absolut varit jobbigast, jag har gått igenom så så himla mycket dåliga saker inom kärleken, att jag nästan gav upp. men jag klarade det, tack vare några få av mina vänner och mig själv. jag tog fram det bra och starka i mig. och som vi har lärt oss i skolan. "när man får ett vaccin så får man ju lite av  *viruset* , så lite att kroppen kan ta hand om det* - man blir alltså imun mot det i framtiden. jag tror det är så, jag kommer tåla mera nu.

efter landevi gick jag och lollo och hjälpte till att städa hos andrei. sen vid 02.00 gick vi hem. sjukt kallt var det. trodde inte vi skulle komma hem faktiskt, ingen känsel i fötterna lång tid tillbaka. när vi väl kom hem sen så frös jag som fan. hade massa täcken på mig och jag kunde inte heller somna. hade så mycket att tänka på. min kropp var jätte trött, men min hjärna var jätte klar vaken. somnade runt 5 iallafall och vaknade klockan 1.

även ifall inte nyårsafton var den bästa för alla. så är jag nöjd med min faktiskt.

men nu vill jag somsagt lägga 2008 bakom mig. börja om på nytt, som menas att jag ska ta tag i mitt liv. göra det jag vill. och inte låta mina chanser försvinna. jag vill bevisa för mig själv att livet är värt att leva och att riktig kärlek finns.. jag vill vara nöjd över den jag är, en bra kompis, dotter, elev osv. jag vill inte lyckas, jag ska lyckas!


TACK ALLA FÖR 2008 & GODNATT!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0