5 Februari

hej bloggen.

sitter hemma hos nadja nu, har 2 h & 10 minuters rast. ska göra mat osv, eftersom skolans mat inte är att rekomendera.

har hittils bara haft spanska & slöjd. på spanskan gjorde vi typ ingenting än att sitta och lyssna när killarna satt och spelade massa instrument. sen på slöjden så målade jag och nadja klart våran skylt som vi skulle sätta upp i sälen, men det är ju inte säkert att det blir av längre, fan. om inte nadja följer med skiter jag också i det.

tänkte berätta om i måndags på gympan. vi spelade topps boll och hade värsta grymma musiken (bara techno/pop). alla var typ jätte vilda och det flög bollar överallt kändes det som.
jag sprang efter kevin som hade den ena bollen, och när han tar sats och ska skjuta iväg bollen så missar han och hans klubba flyger rakt på mitt högra öga. först ser jag bara stjärnor framför mig och sen blir allt helt svart. svimmade och ramlade ihop på marken, så när jag vaknade stog alla runt om mig. jag hade fått ett jack på ögonlocket och jag kunde inte se med mitt öga. så jag och pappa fick åka till akuten på sjukhuset. besökte några läkare och dom tog ultraljud på ögat, sköt in typ nån grej med en pistol och gav mig massa bedövning som sved. och efter det  konstaterade dom  att jag hade fått ett hål i min näthinna och blodkärl bakom mitt öga hade gått sönder. så dom opererade det med laser. aldrig mer säger jag bara, men dom ska göra det 3 gånger till för det var såppas allvarligt. faan.

jag kan se normalt med ögat frammåt nu, men åt sidorna är det suddigt.  på vänstra halvan ser jag massa svarta prickar, och ibland känns det som man skelar. jätte jobbigt.
först tålde jag inte ljus heller så jag fick gå med en "ögon lapp" men nu har det vant sig så det känns lite bättre.

men jag måste erkänna att det är rätt snyggt att gå omkring med en blåtira och ett plåster på ögat, eller inte. men det ser typ ut som ögonskugga som tur är.

det värsta är väl att jag inte får anstränga mig och det betyder att jag varken får gå på underground, träna innebandy eller dansen. jävla skit. kunde inte heller göra mina prov jag hade denna veckan. så jag har 4 prov att se framemot efter sportlovet och praon. erkänn det låter kul?

nu ska vi äta lite frysta hallon och sen gå tillbaka till skolan, har engelska och SO.

pusspuss

Kommentarer
Postat av: Bärdyck

aha, jag trodde nadja ljög när hon sa det igår om ögat :O det där lät inte roligt nånstans :( så jag får be om förlåtelse där, sorry.



och varför skita i sälen om inte nadja följer med? :O vafan, skidsemester och ledigt från skolan e väl det bästa som finns? (iaf nästan :)) :D



aja, ha de underbart! :) //Jokk

2009-02-05 @ 16:57:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0